11 december 2017
Almere is al: 1496,36 kg. Afgevallen
Deelnemers
Philos31 48 jaar -0 kg
Moniquevw 58 jaar -0 kg
Arnos 48 jaar -0 kg
48dude 27 jaar -0 kg
Daantje 44 jaar -0 kg
meer >
 

Tips om af te vallen

Motivatie is het sleutelwoord wanneer je af wilt vallen. Deze tips helpen je door de moeilijke momenten heen.

  1. Stel je zelf een doel dat je wilt bereiken. Maak het concreet met het streefgewicht en - datum. Bijvoorbeeld 10 kg afvallen voordat ik op vakantie ga op 1 juli.
  2. Vertel iedereen in je omgeving dat je bezig bent met een dieet. Het is een extra stok achter de deur om door te gaan en het vol te houden. Bovendien kan men rekening met je houden. Dus geen koekje bij de koffie aanbieden.
  3. Zet de avond van tevoren alle maaltijden klaar uit het weekmenu. Zo heb je meteen overzicht wat je wanneer mag eten.
  4. Maak de maaltijden zelf op smaak met kruiden en voeg zelf bijpassende groenten toe.
  5. Eiwitmaaltijden te allen tijde aanmaken met koud water. Daarna zonodig opwarmen.
  6. Drink minimaal 1,5 tot 2 liter water of kruidenthee per dag.
  7. Heb je een flauw gevoel, neem dan een theelepel zoutoplossing (warm water en daarin zout oplossen).
  8. Eet puddinkjes met een klein lepeltje. Zo doe je er langer over.
  9. Neem voor onderweg een reep of koek mee. Haal kant en klare salades bij de supermarkt indien er op het werk geen kantine is.
  10. Beweeg actief. Wil je niet naar een sportschool: intensief stofzuigen, ramen lappen, traplopen of de hond uitlaten is ook beweging.
  11. Kies je voor gemak en lust je alles: koop dan elke week een volledig weekmenu. Er zijn vier weekpakketten.
  12. Zijn de andere familieleden niet op dieet: ook voor hen zijn de eiwittussendoortjes gezonder dan een koekje of snack.
  13. Van het ketoseproces krijg je een slechte adem. Water drinken helpt. Of neem de natuurlijke ademverfrisser peterselie. Kauwgom en pepermuntjes verstoren het ketoseproces. Neem eventueel mintjes van het merk Frisk (donker blauw).
  14. Heb je een verjaardag of ga je uit eten, stap dan over op blok 2. In die fase mag je vlees/vis eten en groeten en rauwkost. Je blijft dan in het ketoseproces en valt wel af, alleen langzamer. Neem zeker geen toetje. Echter een glaasje rode wijn mag wel.
  15. Neem verse producten. Hieraan zit veel meer smaak dan diepvries- of gedroogde producten. Dat geldt ook voor kruiden.
  16. Wil je niet te streng zijn voor je zelf, stap dan over op blok 2 van het eiwitdieet. Je valt dan nog steeds af, maar minder snel.
  17. Laat je begeleiden door J’esthé Beautycenters. Zij blijven je motiveren en monitoren.
  18. Ben je al flink afgevallen en past je kleding niet meer, beloon je zelf met een nieuwe set kleding. Dit motiveert.
  19. Van afvallen tot stabiliseren: laat je de gehele periode begeleiden. Ook in fase vier waarbij je begint aan je nieuwe levensstijl met een gezond voedingspatroon kun je je nog steeds laten wegen zodat je op gewicht blijft.
  20. Maak foto’s van jezelf voordat je begint. Het motiveert extra als je ziet hoeveel kilo’s je al kwijt bent.
  21. Beweeg elke dag minimaal een half uur. Voor een snel en optimaal resultaat is twee keer sporten in de week het best.
  22. Drink minimaal 1 tot 2 liter water per dag om de vrijgekomen afvalstoffen in het lichaam af te voeren. Doe je dit niet, bestaat de kans dat je hoofdpijn krijg.
  23. Door het vrijkomen van afvalstoffen dient er minimaal 1 tot 2 liter water per dag gedronken te worden om deze afvalstoffen het lichaam te doen verlaten. Wanneer dit niet gebeurd ontstaat er hoofdpijn.
  24. Hoe bak ik de pannekoek? 150 ml water in shakebaker mengen met product. In anti-aanbakpan met olijfolie op laag vuur laten "garen" daarna omdraaien.

 
Tips
Neem verse producten. Hieraan zit veel meer smaak dan diepvries- of gedroogde producten. Dat geldt ook voor kruiden.
Laat je begeleiden door J’esthé Beautycenters. Zij blijven je motiveren en monitoren.
Zet de avond van tevoren alle maaltijden klaar uit het weekmenu. Zo heb je meteen overzicht wat je wanneer mag eten.
meer >
Evenementen
Elke dinsdagavond van 17.30 - 18.30 uur hardloopploeg J’esthé BeautyCenters
meer >